Renlib - program do oglądania i analizy gier renju a także gomoku, pliki (biblioteki) zazwyczaj mają rozszerzenie .lib
Najnowsza wersja programu renlib.
Ściągamy .zip i rozpakowujemy w wybrane miejsce.
Zaczynamy od ustawienia renliba jako domyślnego programu otwierającego pliki .lib:
Options -> Environment -> Associate .lib
- Pierwszy przycisk służy do rozpoczęcia pracy z nowym plikiem.
Uwaga: domyślnie ustawiany jest pierwszy ruch na środku, jeśli chcemy go w innym miejscu należy cofnąć ruch. - Drugi - pozwala otworzyć juz istniejący plik.
Uwaga: nie musi być to plik .lib może być to np. .txt z zapisaną grą z kurnika. - Trzeci - zapisuje plik.
- Czwarty - tryb pracy - wciśnięty pozwala stawiać posunięcia - wyciśnięty tylko oglądać.
- Piąty - ustawia pozycję startową.
Uwaga: biblioteka będzie wyświetlana od konkretnego ruchu a nie od pierwszego. - Szósty - zaznacza pozycję
Uwaga: można zaznaczyć kilka pozycji (potem można je odszukać). - Następne przyciski służą do cofania i powtarzania ruchów.
Uwaga: trójkąty skierowane pionowo pozwalają obejrzeć rozwidlenia wariantów.
- Przyciski zmieniające pozycję w przestrzeni
- Przyciski pozwalające wyszukać: komentarz, ruch, początek, zaznaczoną pozycję
Uwaga: możemy wstawić komentarz przy danym ruchu wpisując tekst w pole "Comment"
- Szukaj VCF, szukaj VCT, zastopuj szukanie.
Uwaga: szukane są wygrane w renju ! a nie w gomoku.
Inne ważne możliwości:
- File -> Read All... - Otwiera wszystkie pliki z folderu (wszystkie gry pokazywane są w jednej nowej bibliotece)
Uwaga: można odczytać tym sposobem także wiele gier zawartych w jednym pliku - na przykład gry pobrane z kurnika - File -> Export Library -> Renlib Applet - generuje applet javy na stronę WWW
Uwaga: warianty pokazywane są w oddzielnych plikach - Edit -> Delete Move; Edit -> Delete Variants - pozwala usuwać niepotrzebne ruchy / warianty
- Edit -> Insert Pass Move - pozwala jako następny wstawić ruch tego samego koloru - przydatny przy układaniu problemów